NAERSE KNAPEZENGERS


De Naerse Knapezengers (Neerse Zangerknapen) zongen carnavalsliedjes zoals Naer of gein Naer en Biename. Het koortje was omstreeks 1985 opgericht door Martin Claessen, Piet Leunissen, Koos Verheyden en Henk van de Bool.
In 1983 won het kwartet de plaatselijke liedjeswedstrijd met Mien truuj.
Ook in 1986 eindigde het viertal op de eerste plaats, deze keer met Oos Kwiebusriëk.
In 1988 won het kwartet de Liedjeswedstrijd in Neer opnieuw, nu met het lied Oos Sjengske.
De Knapezengers uit Neer waren later Huub Derikx, Lei Dorssers, Piet Leunissen, Hans Mingers en Wim Sillekens. Het zangkoor hield omstreeks 2010 op te bestaan.


DISCOGRAFIE

CD's

"As se čns wils loestere" (CD LS 361, 1999)
"Neet waers... mer Naers" (Grzesko Music, 2004)

Deze pagina is bijgewerkt op