Limburgs Dagblad op het web

Dag lang theater in Lexor

Theater Lexor noemt het de Toneelestafette. Theater- en Zanggroep SAS spreekt van een theaterdag. Hoe dan ook, Lexor staat zondag een dag lang in het teken van toneel

Door Wiel Beijer

In thuisbasis Westelijke Mijnstreek houden de acteurs van de Stichting Amateurtheater Swentibold vaker een theaterdag. Zondag doen ze het voor het eerst in Parkstad. Om 11.30 uur bijten Maria Kapteyns en Jos Prop het spits af met Mirad, een jongen uit Bosnië. Vervolgens speelt Titia Brassé met gitaarbegeleiding van Wiebe de Vries om 14.30 uur de monoloog Rosalie Niemand. Om 20.30 uur sluiten twintig acteurs, zangers en muzikanten van SAS de theaterdag af met het dialect liederenprogramma 't Wônjer van 't laeve.
"SAS heeft verschillende producties in huis. Zowel toneel als liedjesprogramma's. Het leek ons leuk om dat eens als een geheel aan te bieden. Nu doen we het in Heerlen. Lexor is een leuk klein theater en voor een amateurtoneelgroep als SAS is het leuk om ook eens in een andere regio te spelen”, vertelt Jos Prop van SAS.
Donderdag meer over de theaterdag in de krant