Dagblad van het Noorden op het web

VaNDOaGE bezingt
Zummer op single

De nieuwe Groningstalige pop/rockband VaNDOaGE heeft de single Zummer uitgebracht. Tekstschrijver, zanger en gitarist Roelof van der Velde (48) uit De Groeve noemt het vlotte nummer 'een mooi weerplaatje dat het plezier van de zomer uitstraalt'. Zummer is een voorpoefje van een mini-cd met vier liedjes die in juni uitkomt. Daar staan verder het fleurige nummer VaNDOaGE, het liedje vol relatieleed Allint en het maatschappijkritische BV Nederland op. Van der Velde – werkzaam in de psychiatrie – hekelt daarin de bezuinigingen op de zwakken in de samenleving.
Voor VaNDOaGE schrijft de in Finsterwolde geboren Van der Velde in het Grunnegers, omdat hij het best formuleert en zingt in de streektaal. Aangezien veel bands en artiesten al over Groningen en de Groninger taal zingen, doet de muzikant uit De Groeve dat bewust niet. "Wij hebben geen pretenties iets bij te dragen aan de Groninger cultuur, maar willen gewoon goede muziek maken." De ambitie van de band is 'een regiohit' te worden. VaNDOaGE zou graag geregeld optreden op onder meer lokale podia en kleine festivals.
De groep is in feite de al langer bestaande band Xinix waar Van der Velde en diens repertoire aan zijn toegevoegd. De andere leden zijn Bert 'Foef' Meis (gitaar), Anita Meis (zang, toetsen en percussie), Erik Drent (bas) en Hero van Woudenberg (drums).
Voor meer informatie en downloads kunnen belangstellenden terecht op www.vandoage.nl.