TC Tubantia op het web

Hádiejan is 20 jaar ‘Samen’

NEEDE - Hádiejan bestaat twintig jaar. Het duo dat vooral luisterliedjes in het Achterhoeks zingt, viert dat volgende week zondag 21 augustus met een verjaardagsconcert. in de kunst- en cultuurtuin van Geerdink Groen in Neede. Hádiejan presenteert daar ook de nieuwe cd: ‘Samen’.

Diverse collega-artiesten zullen het duo die dag feliciteren. Dat doen zij op hun eigen manier. Elke artiest die langs komt trakteert Hádiejan op een eigen versie van een nummer uit het omvangrijke repertoire dat Jan Ottink en Dianne Marsman de afgelopen twintig jaar bij elkaar hebben gezongen. Ook zullen de artiesten eigen nummers laten horen.
Tot op heden hebben onder anderen Jan Manschot (van Normaal), Henry Welling en Andre Manuel toegezegd Hádiejan te willen verrassen op hun verjaardagsfeest. Ook zullen de leden van de voormalige Jan Ottink Band een optreden verzorgen. De dialectrockband die in de jaren negentig furore maakte in Oost-Nederland komt ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van Hádiejan eenmalig bij elkaar.
Alleen al de reünie van hun oude band maakt het verjaardagsfeest op 21 augustus heel bijzonder, verwachten Jan Ottink en Dianne Marsman. „We zijn samen al twintig jaar onderweg. Dat is een mooi moment om bij stil te staan. Leuk dat onze oude bandleden dan ook weer meedoen.”
Kaarten zijn in de voorverkoop voor 10 euro te bestellen via de website en kosten 12,50 euro aan de kassa.
Voor meer informatie: www.hadiejan.nl