Contact op het web

Oranjeavond met “Bonne Route”

Vorden - Het vinden van een passende activiteit voor de traditionele Oranjeavond is over het algemeen al een redelijke puzzel. Die was dit jaar al vrij snel opgelost. Met “Bonne Route” is een perfecte invulling van deze avond gevonden. Een zowaar nog groter probleem was het vinden van een datum. Uiteindelijk is gekozen voor zaterdag 23 april. Op deze avond zal in de zaal van het Dorpscentrum in Vorden het muzikale dialectprogramma van deze talentvolle groep worden uitgevoerd.

Bonne Route is een dialect- muziekgroep opgericht in het voorjaar van 2005. Zij spelen ‘Mooie liedjes op zien Achterhoeks’ onze eigen streektaal waarin vooral de Achterhoekse leefstijl- en ‘gemuudelukheid’ centraal staat. Aanvankelijk bestond het repertoire van de groep uit volksmuziek uit allerlei landen en hier komt dan ook de naam Bonne Route vandaan ‘Goeie reis’. Maar zoals met elke reis kom je op een gegeven moment ook weer thuis, thuis in de Achterhoek waar onze ‘roots’ liggen. In de afgelopen jaren is er langzamerhand een eigenstijl ontstaan, een muziekstijl waarin humor - het verleden - het heden - ontspanning en vrolijkheid terug te vinden is. De liedjes die ze spelen komen grotendeels uit ‘eigen keuken’ en de bijzondere combinaties van de verschillende instrumenten maken het tot een zéér ‘smaakvolle’ en verrassende muzikale belevenis. De optredens van Bonne Route komen het beste tot z’n recht voor een luisterend publiek dat het dialect een warm hart toedraagt.

Bonne Route bestaat uit:
Hans Westerveld, Inge te Boekhorst, Wim Smit en Stef Geurtzen. Zij spelen uitsluitend op akoestische instrumenten zoals gitaar, banjo, cello, akoestische basgitaar, viool, accordeon en mondharmonica.

Kaarten
De voorstelling van Bonne Route begint op zaterdag 23 april om 20:00 uur Toegangskaarten zijn vanaf 11 april te verkrijgen bij het Dorpscentrum in Vorden. Voor niet leden kosten ze € 5,--. Leden van de Oranjevereniging kunnen op vertoon van hun lidmaatschapskaart 2 toegangskaarten afhalen.